אתמול לוייה היום חגיגה • הכנסת חוגגת יום הולדת • גלריית ענק

שלמה בן יוסף | צילומים: דוברות הכנסת No Comments on אתמול לוייה היום חגיגה • הכנסת חוגגת יום הולדת • גלריית ענק
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בט"ו בשבט 1949 התקיימה בבניין הסוכנות היהודית בירושלים הישיבה הראשונה של האספה המכוננת שהחליטה יומיים לאחר מכן כי בית-המחוקקים של מדינת ישראל ייקרא "כנסת". מאז חוגגת הכנסת את היווסדה בראש השנה לאילנות.

לרגל החגיגות, אתר הכנסת מציג 65 שנים בתמונות, את עבודת המשכן ואת ימיה הראשונים של הכנסת. בשל פטירת ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, צומצמו האירועים המוסיקליים.

ב12:30 התקיימה תפילת מנחה חגיגית בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל ובשעה 16:00 תתחיל ישיבת מליאה חגיגית בהשתתפות נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו.

4000 מבקרים גדשו את מסדרונות הכנסת, את חדרי הוועדות והאולמות, במסגרת אירועי "הבית הפתוח" שהוכרז לרגל יום ההולדת ה-65 לכנסת. כבר בשעות הבוקר הגיעו אלפי איש למשכן הכנסת. עם בואם כוונו האנשים לחדרי הוועדות והאולמות השונים. מרכז המבקרים גייס את כל המדריכים העומדים לרשותו, ובנוסף מלווים את המבקרים עובדי כנסת מן המניין. 90 קבוצות שונות הגיעו מרחבי הארץ, החל מגני ילדים, כיתות בית ספר יהודים וערביים, מכינה קדם צבאית, משפחות נפגעי טרור, מתנ"סים, שוטרים, בית הספר לפיקוד ומטה של חיל האוויר, תנועות נוער, חיילים, נערים עם בעיות קשב וריכוז, בנות שירות לאומי מהמגזר הדרוזי, קבוצת מנהיגות של מורים צעירים, מדריכים של מחלקת החינוך במרכז מורשת בגין, מועצות תלמידים, המכללה לביטחון לאומי לנוער, וצעירי חו"ל מפרויקט "מסע".

ההרשמה מראש אפשרה להכין לכל אחד מאלפי המבקרים תוכנית מפורטת, כשכל מבקר נחשף במהלך היום ל-3-4 אירועים שונים, בהם הרצאות, וסיורים של חברי כנסת ושל עובדי כנסת בכירים, "שעת סיפור" מפי חברי כנסת, ו"הייד פארק" בין קבוצות של בני נוער מרחבי הארץ, אותם מנחים הח"כים. עשרות חברי כנסת השתתפו בדיאלוגים כששני חברי כנסת מסיעות שונות מוצאים עניין משותף. כל האולמות גדושים עד אפס מקום. עם זאת נשמר הסדר וההמונים מנותבים לחדרים השונים על ידי עובדי הכנסת.

המבקרים פגשו גם דמויות היסטוריות כגולדה מאיר, אנואר סאדאת, מנחם בגין ודוד בן גוריון, שגולמו על ידי שחקנים. ברחבת הכנסת הציגה יחידת הכלבנים של משמר הכנסת את עבודת הכלבים. ח"כ משה מזרחי הציג ציורים מעשה ידיו, סיפר על דרכו כצייר, והשיב לשאלות תלמידים.

תשומת לב רבה משכה "שעת הסיפור" בלשכת יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, שסיפר לילדים את "חנן הגנן" יחד עם סופרת הילדים רינת הופר. שניהם השיבו לשאלות הילדים.

אדלשטיין בגין ובן גוריון ד.הכנסת אדלשטיין בגין ובן גוריון ד.הכנסתהכנסת

פסל בגין ובן גוריון ד.הכנסת

הכנסת

תפילה בכנסת אדלשטיין לאו

תפילה בכנסת אדלשטיין יצחק יוסף ראשון לציון

אדלשטיין לאו יוסף

IMG_7087

הרב לאו הרב יוסף אתרוג

הרב דוד לאו
מקלב הרב דוד לאו

ניסן סלומיאנסקי

הרבנים הראשיים דוד לאו יצחק יוסף

בית הכנסת כנסת

בית הכנסת הכנסת

דב ליפמן וחבר

אחמד טיבי משה מזרחי תערוכה

יולי אדלשטיין

דב חנין מנחה



0 תגובות